Blog

In de media: Grip op promoties

retailtrends-bek

Een scherpe prijs bieden op het juiste moment, dat wil elke retailer. Voor supermarktketens met wekelijks wisselende aanbiedingen is dat een extra grote uitdaging. Dirk van den Broek en DekaMarkt laten hun filiaalmanagers daarom zelf promotiemateriaal bestellen.

Ruim een jaar geleden schreef Detailresult Groep een tender uit voor de productie van haar point-of-salesmateriaal. Een scherpe prijs, stabiele kwaliteit en leverbetrouwbaarheid waren daarbij kernpunten, vertelt manager algemene zaken Uwe Saueressig. Het moederconcern van supermarktketens Dirk van den Broek en Deka- Markt wilde daarnaast de activiteiten voor beide formules bij een partij neerleggen. “Als supermarkt leef je van week tot week. Aanbiedingen wisselen snel, je wilt op de actualiteit inspelen. Er zijn geen herkansingen mogelijk.” Daarbij gaat het om een breed scala aan producten. Al het materiaal – variërend van actiestickers en stickers met openingstijden tot assortimentsborden en folders – is al gauw goed voor zo’n vierhonderd verschillende items.

Lees het hele artikel