Een actie van een retailer moet ‘verteld’ worden ín de winkel. Een winkelposter, een schapkaart, een vloersticker … FrieslandCampina wilde graag een oplossing voor haar lokale campagnes. Bek schreef een nieuw hoofdstuk: de Bek Campagne module. Een online platform waarmee de merken van FrieslandCampina haar lokale campagnes efficiënt kunnen plannen en aansturen, passend in de eigen huisstijl van bijvoorbeeld Chocomel en Boer en Land. De actie wordt door de Brandmanager en de plaatselijke ondernemer van een supermarkt rechtstreeks ingevoerd in de applicatie, volgens een vast opmaakstramien. En met één klik wordt de productie in gang gezet. Dit geldt inmiddels voor digitaal drukwerk, maar ook voor displays en diverse andere promotionele producten. Een Bek-applicatie op maat.

Voor deze campagne heeft Verkuijlen Retail drie eigen databronnen benut.

  • Het kassasysteem, waarmee alle transacties in de winkels vastgelegd worden
  • Een database met artikelen, inkoop en verkoopprijzen, voorraden
  • Het loyaliteitsysteem met klantdata, sportvoorkeur en gespaarde punten

Combinatie van deze drie databases maakt het mogelijk om geselecteerde actieve en niet-actieve klanten gericht te benaderen. De aanwezige data is door New Brand Activators gebruikt om campagnesets en een controlegroep voor de test samen te stellen. Van de ruim 10.000 klanten is 75% benaderd met een aanbieding in gedrukte vorm, aangevuld met e-mails. 25% van de klanten is alleen online en per e-mail benaderd. Hierbij zijn alleen actieve en gevalideerde e-mailadressen gebruikt en is niet meer dan 1,4% bouncing geweest met 0% spammeldingen en uitschrijvingen.

Interesse gewekt?

Interesse gewekt?

Praat met Reinier

T: 0413-34 15 06
E: reinier.talsma@bek.nl