Bek ontzorgt Royal Canin met e-fulfilment

Van verpakken tot gepersonaliseerd verzenden

De logistieke verwerking van orders is een tijdrovende klus, waar niet elke organisatie ruimte en middelen voor vrij wil of kan maken. Het alternatief is om het hele proces, van orderverzameling en verpakken tot verzenden en retourafhandeling, uit te besteden aan een e-fulfilment bedrijf. Net zoals Royal Canin heeft gedaan door Bek 1 op 1 in te schakelen voor de handling & fulfilment van haar gepersonaliseerde puppy- en kittenpakketten.

Een gratis gepersonaliseerd Royal Canin pakket voor de kersverse eigenaar van een pup of kitten: niet alleen een welkom cadeau voor de dierenliefhebber, maar ook een formule waarmee de fabrikant van honden- en kattenvoeding een trouwe schare fans aan zich weet te binden. Bek 1 op 1 publiceren vormt een belangrijke schakel in de succesformule. Met name door het leveren van een stuk e-fulfilment waar je U tegen zegt. Een proces dat we de afgelopen jaren verregaand hebben geprofessionaliseerd.

Loyale klanten en merkbinding
Een goede start voor je puppy of kitten om op te groeien tot een gezonde hond of kat: met die gedachte biedt Royal Canin honden- en katteneigenaren een gratis gepersonaliseerd pakket boordevol advies en voordeel, om kennis te maken met het merk Royal Canin. Zo bevat het pakket een puppy- of kittengids vol tips, informatie over de juiste voeding afgestemd op de grootte van de pup/kitten of het specifieke ras in het eerste jaar en daarna, gratis natvoeding of trainingsbrokjes en een giftcard voor je eerste aankoop. Dit op-maat-pakket zorgt voor loyale klanten en binding aan het merk Royal Canin. Om het juiste pakket op de juiste plek te krijgen, ontzorgt Bek 1 op 1 publiceren Royal Canin met een wezenlijk stuk e-fulfilment.

Bek 1 op 1 publiceren ontzorgt met een wezenlijk stuk e-fulfilment

E-fulfilment
E-fulfilment, wat is dat precies? In één zin: e-fulfilment is de verwerking van goederen na een transactie die heeft plaatsgevonden via de digitale snelweg. Je kunt het wat dat betreft vergelijken met traditionele logistiek of fulfilment: van het opslaan van goederen en het verwerken van orders tot en met het organiseren van het transport, zodat leveringen correct bij de klant aankomen. Voor veel organisaties en ondernemingen is dit hele proces van bestellingen verzamelen, in- en opslag, orderpicking, verpakken, verzenden én het verwerken van retourzendingen een enorme, vaak zelfs onoverbrugbare klus. Bek kan deze organisaties al het werk uit handen nemen. Zodat een onderneming als Royal Canin zich volledig kan focussen op andere zaken.

85.000 aanvragen per jaar voor NL en België
De aanvragen voor de Royal Canin pup- en kittenpakketten verlopen via verschillende kanalen. Ze komen binnen via de website, via google search of via de social mediakanalen van Royal Canin en worden vervolgens rechtstreeks naar de consument verstuurd. Momenteel komen er wekelijks zo’n 1.600 tot 1.700 aanvragen binnen, wat neerkomt op ruim 85.000 aanvragen op jaarbasis voor Nederland en België. Wat voor Royal Canin weer betekent: een kans op 85.000 potentiële nieuwe, loyale klanten per jaar!

Gepersonaliseerd en afgestemd op type/ras
Bek ontvangt wekelijks een update met aanvragen vanuit het databestand van Royal Canin. We kennen dan direct de adresgegevens van de aanvrager en op welke naam we de pakketten moeten verzenden. Geheel gepersonaliseerd dus, wat de persoonlijke band met de pup- of kitteneigenaar versterkt. Bovendien kennen we dan ook direct het ras van de betreffende pup of kitten en de naam. ‘De perfecte start voor Sammy’ klinkt een heel stuk persoonlijker dan ‘beste hondeneigenaar’. Op het inlegvel staat dan ‘Gefeliciteerd met je Teckel-pup’. Met de beschikbare data gaan we bij Bek aan de slag. Daarbij krijgt elke aanvrager in zijn of haar pakket een voedingssample en informatie die geheel zijn afgestemd op het type/ras hond of kat. Natuurlijk gaan we geheel volgens de AVG-wetgeving veilig en voorzichtig om met de data.

Gesmeerde machine
Een supergesmeerde machine, zo mag je het best noemen. Want bij Bek komen hier bestellingen, personalisatie en handling & fulfilment bij elkaar, om uiteindelijk de puppy- en kittenpakketten van Royal Canin te kunnen distribueren. Het verzamelen van de besteldata, het samenstellen van de pakketten, het verpakken, het personaliseren en het verzenden, alles gebeurt onder één dak om Royal Canin compleet te ontzorgen. Binnen vijf dagen nadat de aanvraag door Bek is ontvangen, ligt het betreffende pakket bij de puppy- of kitteneigenaar op de mat.

Bij Bek komen bestellingen, personalisatie en handling & fulfilment bij elkaar

Voordelen e-fulfilment
Zo biedt e-fulfilment heel wat voordelen aan de uitbestedende partij. Heel belangrijk is de geboekte tijdswinst. Veel ondernemers zijn al snel 40 tot 50% van hun tijd kwijt aan logistiek. Je hebt daarbij zelf geen opslagruimte nodig. Een fulfilmentpartij kan daarnaast bestellingen veel sneller verwerken dan jijzelf. Vooral omdat die partij veel meer geld investeert in magazijnsoftware, machines voor een efficiënte orderpicking én mankracht die nodig is om ook piekmomenten op te kunnen vangen. Handig, wetende dat consumenten tegenwoordig hoge eisen stellen aan hun online bestellingen en de snelheid waarmee die worden geleverd. Een ander voordeel zit hem in de kosten voor transport. Ga je namelijk met een e-fulfilment partij in zee, dan lift je direct mee op de volumecontracten die ze vaak met vervoerders af hebben gesproken.

Wil je weten wat e-fulfilment voor jóu kan betekenen? Neem gerust contact met ons op!

Dennis van der Hagen
dennis.vanderhagen@bek.nl
+31 6 27 14 97 96

Brian Callaars
brian.callaars@bek.nl
+31 6 39 19 46 31