Blog

Blog: EuroShop: inspiration for the shops of tomorrow

Begin deze maand bezochten we EuroShop 2017: een vakbeurs waar de nieuwste trends, ontwikkelingen en technologieën voor retail tentoon worden gesteld. Alles wordt interactiever en de visuele beleving wordt belangrijker. Nieuwe soorten verlichting, video-integratie, minimalisme en nostalgie zijn kernwoorden die de boventoon voerden tijdens de beurs. Hoe presenteer je jouw merk het beste in de wereld waarin winkelen steeds meer een avontuur wordt? En hoe gebruik je de digitalisering voor jouw winkelbeleving?

Vloerstickers op de schop

De nieuwe vloersticker: een projectiesysteem speciaal voor retail. Een projector projecteert stilstaande of bewegende beelden op de winkelvloer. Zo kun je de juiste boodschappen rondom jouw winkel of merk op de juiste plek communiceren.

Light sells

Licht en open ruimtes zorgen voor een prettige winkelomgeving. Met licht kun je producten letterlijk uitlichten, of een bepaalde sfeer neerzetten. Een goed lichtplan wordt steeds belangrijker in de retail. En wees niet bang om uit te pakken met heuse light art.

Mos aan de muur

Natuurlijke materialen geven een winkel een betrouwbaar en warm karakter. Het zorgt ervoor dat mensen zich thuisvoelen. Logo’s of woorden in water of vuur, levende schilderijen van planten en schrijven op de muur met mos.

Retail is detail

Zet de juiste sfeer neer tot in de puntjes. Het eerder genoemde licht zorgt voor een salesbevorderende omgeving, maar ook bewegwijzering mag inspireren. De iconen die we eerder vaak zagen maken plaats voor grote letters in mooie lettertypes.

Interactieve displays

De poster van de toekomst is niet van papier, maar een ultradun LED-scherm. Ook zagen we een display dat als het ware de rol van verkoper overneemt. Het geeft achtergrondinformatie over een product wanneer je het uit het schap pakt.

Interesse gewekt?

Interesse gewekt?

Praat met Dennis

0413-34 15 06
E: dennis.vanderhagen@bek.nl