21 dec Bek: specialist en totaalontzorger in retailcommunicatie
Slimme oplossingen in handling en (e)fulfilment
Heb je te kampen met een tekort aan winkelpersoneel? Geen mensen en middelen voor het verwerken van orders? Bek 1 op 1 publiceren kan je flink op weg helpen. Door gebruik te maken van onze handling & (e)fulfilment en slimme oplossingen op het vlak van productie en logistiek hou jij tijd over, zodat je geen extra personeel nodig hebt. Kortom: complete ontzorging én een kostenbesparing in één klap.
Voor de retail is Bek 1 op 1 publiceren vandaag de dag veel meer dan een drukker. In de afgelopen vijftig jaar zijn we uitgegroeid tot dé specialist en totaalontzorger in retailcommunicatie, promotiemiddelen en drukwerk. Een innovatief, dynamisch bedrijf, dat inspeelt op de wensen en behoeftes in de markt. Als geen ander weten we dat snelheid, kostenbesparing en efficiency beslissend zijn voor retailers en merken. Zullen we een rondje door het bedrijf lopen?
“We zijn uitgegroeid tot dé specialist in retailcommunicatie”
Handling & fulfilment
Bij Bek verzorgen we al je handling van POS-pakketten, folders, direct mail en nog veel meer. We verzamelen de POS-materialen in dozen of rolcontainers en verzenden deze daarna naar de betreffende winkels of distributiecentra. Folderpakketten stellen we geautomatiseerd samen en verzenden we. Direct mail kunnen we desgewenst personaliseren, vouwen, voorzien van monsters of proefpakketten, verzendklaar maken én verzenden. Alles onder één dak.
E-fulfilment
Ook op het vlak van e-fulfilment – het verwerken van goederen die zijn besteld via een transactie op internet -, staan we ons mannetje: van het opslaan van de goederen en het verwerken van orders tot en met het organiseren van het transport, zodat leveringen snel en correct bij de klant terechtkomen. Voor veel ondernemingen is dit hele proces van bestellingen verzamelen, in- en opslag, orderpicking, verpakken, verzenden én verwerken van retours een enorme klus. Wij nemen die organisaties graag al het werk uit handen. Zoals we dat bijvoorbeeld doen voor Royal Canin, dat zich door deze wijze van one-stop-shopping volledig kan focussen op andere zaken.
“Ook op het vlak van e-fulfilment staan we ons mannetje”
POS-materialen
Grote retailers als supermarkten leven van week tot week. Aanbiedingen wisselen snel, men wil inspelen op de actualiteit, herkansingen zijn niet mogelijk. Een veelheid aan POS-materialen passeert hier de revue, van plafondhangers, stickers met de openingstijden en assortimentsborden tot en met folders, displays en digitaal drukwerk. Het gaat al snel om enkele honderden verschillende items en aanbiedingen. Ook hier kan Bek volledig ontzorgen. Zo ontwikkelen en produceren we alle uitingen voor de 126 filialen van Dirk van den Broek. De uitdaging hier ligt vooral bij het aanbiedingenmateriaal, want als dat niet op tijd of juist is, heeft dat zijn effect op de verkopen. Bij dit proces spelen onderdelen als het winkel-DNA en de online brandportal een grote rol.
Winkel-DNA
Vooraf bepalen we voor elk filiaal wat er precies nodig is. Dat leggen we vast in een ‘winkel-DNA’. Hierin bepalen we voor iedere productgroep hoeveel en wat voor soort items ieder filiaal krijgt, zoals raambiljetten, displaykaarten en barkers. Maar ook de hoeveelheid kassa’s, parkeerplaatsen, winkelwagens, et cetera. Bovendien houden we bij de sortering van het materiaal rekening met de looproute in de filialen, zodat medewerkers de spullen in één ronde kunnen ophangen. In principe kan materiaal binnen 16 uur in alle winkels liggen. Ook betrokken externe leveranciers hebben we aangesloten bij deze werkwijze. Zo verzamelen we orders van diverse leveranciers eens per week en handelen we die af.
Online portal
Elk filiaal kan via een speciaal daarvoor ingerichte online portal bij Bek zelf voorradige standaardproducten bestellen. Bovendien kun je vooraf exact zien hoeveel een nieuwe campagne gaat kosten, zodat je zelf kunt sturen op die kosten. Printmaterialen zijn altijd te bestellen in de portal. Op deze manier kan een filiaalmanager zelf besluiten of hij voldoende heeft aan de standaard levering zoals die is vastgelegd in het winkel-DNA. Wil hij groots of minder groots uitpakken met een actie, dan kan hij eenvoudig extra of juist minder middelen bestellen. Volledig maatwerk. Ook heeft de filiaalmanager de mogelijkheid om oude kaarten van non-foodproducten bij te bestellen, in het geval dat overgebleven producten op een later moment weer in de winkel worden gelegd.
“Beter, sneller, efficiënter en duurzamer”
Slimme oplossingen
Om onze naam als innovatieve totaalleverancier en totaalontzorger op het vlak van retailcommunicatie hoog te houden, werken we continu aan slimme oplossingen die zorgen voor meer snelheid en efficiency en rekening houden met het aspect duurzaamheid. Een mooi voorbeeld vormt het promotiedisplay-concept dat we ontwierpen voor een van de grootste retailers van ons land. Door de opbouwtijd terug te brengen van acht naar hooguit twee minuten bespaart de retailer aanzienlijk op werkuren. Tegelijk heb je veel minder karton en plastic nodig. Door de sleeves hier in Veghel te maken worden bovendien de doorlooptijden veel korter, iets wat ons nóg flexibeler maakt richting de klant. Ook maken we hierbij slim gebruik van de bestaande logistiek, zodat er veel minder transportkilometers afgelegd hoeven te worden. We sturen de sleeves gewoon mee met de gebruikelijke weekleveringen aan POS-materialen. Een betere, snellere, efficiëntere én duurzamere oplossing dus.
Meer weten over onze slimme oplossingen in handling en (e)fulfilment? Bel gerust met Dennis of Brian!
Dennis van der Hagen
dennis.vanderhagen@bek.nl
+31 6 27 14 97 96
Brian Callaars
brian.callaars@bek.nl
+31 6 39 19 46 31